Recursos

Search Results Filters

Resultados de la búsqueda

IFAD Briefing Note - Gender and Climate: Scaling Gender and Climate Investments

noviembre 2022

IFAD's unique investing position serves as a starting point for a discussion on how it might scale up and support gender-based responses for adaptation and mitigation to climate change.

IFAD Briefing Note - Climate and Conflict: What does the evidence show?

noviembre 2022

Climate and conflict are linked, and this briefing note summarizes the evidence about the relationship between the two, what role climate finance can play in mitigating their risks, and where policy recommendations can be made to address the vulnerabilities created by both.

RemitSCOPE: Uganda Country Diagnostic

noviembre 2022

This diagnostic provides an assessment of Uganda’s remittance market, with special reference to factors related to the COVID-19 pandemic, based on a market-oriented approach. 

RemitSCOPE: Senegal Country Diagnostic

noviembre 2022

The Senegal diagnostic provides an evaluation of remittance market into Senegal, under a supply-based approach. 

RemitSCOPE: Morocco Country Diagnostic

noviembre 2022

This report provides an assessment of the remittances market in Morocco.

RemitSCOPE: Diagnóstico nacional de Etiopía

noviembre 2022

El diagnóstico cubre las principales áreas de interés del mercado formal de remesas de Etiopía, incluido el impacto del mercado paralelo de divisas en las remesas.

 

Indicador básico sobre biodiversidad: documento de orientación detallado

noviembre 2022

A fin de combatir la pérdida de biodiversidad y hacer un seguimiento de los avances en la materia, el FIDA ha aprobado un nuevo indicador básico sobre biodiversidad (resultados), esto es, el indicador 3.2.4, denominado “Mejoras de la biodiversidad a nivel de los ecosistemas”, en el marco de su Estrategia sobre Biodiversidad (2022-2025).

Armonización con el Acuerdo de París: análisis contable de los gases de efecto invernadero vinculados a la cartera de inversiones del FIDA en el sector de la agricultura, silvicultura y otros usos de la tierra

noviembre 2022

This study is part of a broader Paris Alignment Roadmap, which will ensure that IFAD can play a key role in supporting countries in realising their climate action plans in the small-scale agriculture.

Hábitos y preferencias de inversión de la diáspora maliense en su país de origen

noviembre 2022

Este estudio invita a la reflexión a los agentes que deseen adaptar sus herramientas financieras a las necesidades y expectativas de la diáspora y, al mismo tiempo, despertar el interés de los actores públicos.

Inversión de la diáspora en las pequeñas y medianas empresas malienses: modelos de inversión propuestos que se adaptan a la diáspora maliense

noviembre 2022

Las investigaciones del FIDA muestran que la diáspora maliense tiene interés en invertir en empresas del sector agrícola y, más concretamente, en empresas que son propiedad de los miembros de la diáspora o sus familiares.

Search Results Sort